Cat de patriot poti fi in Romania contemporana...?

Din noianul de fotografii elocvente,care ar fi putut completa acest comentariu despre "mandria "de a fi roman in Romania de azi,am ales...sa nu aleg niciuna.Asta din simplul motiv ca,la fel ca si mine,orice roman vede la orice pas arealul in care traieste.Scriu acest comentariu din dorinta de a intelege ,unde vad ceilalti genialitatea sau gradul de civilizatie al romanului contemporan,sau falsul patriotism colorat in roz si expus pe orice gard.
La inceput am ales o cariera militara,sapte ani sub arme in Fortele Navale Romane.Exista si o zicala,cum ca "Unde se termina ratiunea,incepe armata".Foarte adevarat.Idiotenia monumentala a sistemului din aparare,m-a determinat dupa sapte ani sa-mi dau demisia,pentru ca simteam ca imi bat joc de mine si mai ales ca mergeam cu pasi siguri spre involutie.
De ce nu am fost mandru ca sunt militar roman?Misiuni internationale la care am participat,unde am fost tratati ca niste paria,ca un balast,in timp ce cerseam atentia celorlalte natii prin ordine executate profesionist de altfel,m-a determinat sa cred ca orice am fi facut era in zadar.Nu pot relata,din pacate,pareri si comentarii ale comandantilor romani sau colegi,care gandeau la unison cu mine si se intrebau justificat:Ce dracu' cautam noi aici?
Exemple:In anul 1999,cand a avut loc cutremurul din Turcia,unde,in urma dezastrului au murit 40000 de oameni,plus pagube materiale de miliarde de dolari in orasele Gulcuk si Derince(Marea Marmara),trei nave militare romanesti au plecat cu ajutoare la locul sinistrului(2 tone de medicamente,alimente,apa,6 ambulante complet utilate si 12 doctori din Bucuresti).Am ajuns acolo si surpriza...Turcii ne-au ignorat complet si au refuzat tot ce le-am adus,inclusiv asistenta medicala,preferand ajutoarele unor tari mai bine cotate economic.Din ce am vazut cu ochii mei,numai un nebun ar fi refuzat ajutorul nostru.Dar...suntem romani,nu?
In anul 2001,cu nava militara pe care eram,am participat la o misiune de pace in Marea Mediterana,avand la bord si actorii teatrului Bulandra din Bucuresti.Eram un fel de ambasadori ai pacii si redam acest mesaj prin scenete interpretate de catre actorii respectivi.La Marsilia am fost obstructionati si impiedecati sa ne desfasuram programul,deoarece in aceea zi,trei romani omorasera un politist francez in Paris.Sa-i condamni pe francezi pentru tratamentul aplicat noua?Mai ales ca antecedentele romanesti din Franta in acel an,ar fi speriat si pe diavol in persoana.Dar...suntem romani,nu?
In acelasi an si in aceeasi misiune,doi militari romani au fost prinsi furand dintr-un magazin din Cagliari(Italia),militari colegi cu mine,imbracati in uniforma.Cam ce parere crede-ti ca si-au facut la acel moment,italienii care au citit ziarele de a doua zi?
Numai din acea perioada as putea enunta alte multe exemple,insa ma opresc aici.
Am intalnit romani stabiliti afara cam in fiecare port european.Unii cinstiti,altii...cum ii stiti.Furturi,talharii,violuri,crime,rapiri...cele mai crunte faptuite de infractori romani.Ce m-a durut,a fost faptul ca nu romanii mi-au povestit aceste lucruri ci bastinasii,chiar atunci,la fata locului,iar un lucru mult mai deranjant pentru mine,a fost ca ma simteam bagat in aceeasi oala.Reticenti,atenti la buzunare,oamenii respectivi justificau pe deplin raceala lor in raport cu orice roman pe care il intalneau.Ca umilinta sa fie completa,am fost determinat uneori sa imi falsific identitatea,pentru a fi tratat corect.
Cineva lauda harnicia si priceperea muncitorului roman.Destul de adevarat.Afara de geniile romanesti sau romanii capabili,care nu muncesc in Romania(de mentionat),restul sunt de o motivatie si un profesionalism indoielnic,pe principiul "Timpul trece,leafa merge".Am lucrat pe navele pe care am fost cu o multitudine de nationalitati:filipinezi,burmanezi,greci,polonezi,rusi,ucrainieni,bulgari si...romani.Nu mint cu nimic,special in domeniul meu,cand spun ca cea mai rea si mai parsiva natie de pe mare este romanul.Ca sa nu mai aduc in discutie si lenea nativa aplicata intr-un domeniu unde chiar nu are ce cauta.Am vazut lucruri urate cauzate de marinarii romani,iar cele mai reusite contracte ale mele,au fost cele fara romani la bord.
Mai are rost sa aduc in discutie politica?Fiecare priveste paralizat la televizor cum este furat ca in codru de o gasca de neromani,cum ii este calcata in picioare personalitatea sau insultata inteligenta.Nu e suficient ca suntem prosti facuti gramada,mai suntem si pasivi.Nu e de ras?
Asa ca,dragi prieteni,cam pana unde sa merg eu,roman simplu,cu falsul patriotism?Acestea sunt doar cateva exemple,elocvente pentru mine,fara sa incerc sa le cosmetizez in vreun fel.Imi iubesc tara?Binenteles ca da,e casa mea,locul unde m-am nascut,iubesc locurile,iubesc traditiile si per ansamblu,iubesc maretia ei.Urasc doar faptul ca e locuita de o natie lenesa,rea ,schimbatoare,fara personalitate si fara curaj.Suntem bataia de joc a lumii si asta doar din cauza noastra,pentru ca,genetic asa suntem construiti.Nu mai dau nici o sansa acestui popor,pentru ca nu merita.Nu mi-e rusine ca traiesc in Romania,mi-e rusine doar ca sunt roman.

Comentarii

  1. Draga Jolly, chiar daca proportia de romani cu caractere foarte urate ar bate de departe pe cei cu caractere foarte frumoase sau frumoase, tot nu ar trebui sa-ti fie rusine ca esti roman ! Pentru ca nu trebuie sa ne definim ca romani prin cei cu caractere mizerabile ,ci sa adaugam la mandria nationala de roman doar realizarile , calitatile si frumusetea multora dintre romani dintre noi si pe a noastra, in cazul , in care suntem mandri de cum suntem sau ce facem ! Faptul ca romanii nu ies in strada ca in ’89 sa dea jos politicienii ,nu e un motiv sa-i consideri lasi ! Au facut-o studentii si multi oameni in ’90 si ’92 , fara niciun rezultat, au mai mancat si bataie degeaba ! Asa ca ,nu de curaj ducem lipsa , ci de unitate ! Si sunt curios cu cine i-ai inlocui pe politicieni ,pentru ca nu am vazut oamenii capabili dintre romani sa se inghesuie sa faca politica ! Nici eu nu vad un viitor fericit Romaniei ,dar cum in viitor ,tarile se vor dizova in comunitati mult mai largi ,deocamdata in Europa , ne vom salva doar individual ! Cat despre specificul fiecarui stat ,ele vor deveni, pentru oamenii inteligenti, surse de castig ,pentru ca fiecare purtam in subconstient o matrice nationala formata din traditii populare , muzica , folclor si ne vom dori sa le auzim oriunde am fi imprastiati pe Pamantul asta ! Daca multi dintre romani sunt cei mai smecheri muncitori pe unde lucreaza, cum ai obsevat tu pe vas ,e si pentru ca nu avem un cult al muncii inradacinat in gena si, in afara romanilor care au avut motive sa fie seriosi sau au fost crescuti asa sau s-au crescut cu astfel de principii ,restul prefera sa fie haiduci in acceptiunea cea mai urata a cuvantului si moldoveni mioritici , care atunci cand aud ca vor fi pradati, isi fac testamentul ,in loc sa lupte pentru avutul sau corectitudinea principiilor sale!
    Oricum fiecare tara are leprele ei ,noi daca le cunoastem mai bine pe ale noastre, nu e un motiv sa ne consideram ultima natie pe planeta ! Taote natiile sunt pline de oameni groaznici si observ, cu cat nivelul economic sau binecuvantarea lui Dumnezeu e mai mare ,cu atat si monstruozitatea defectelor de caracter si a faptelor multora dintre oamenii acelor natii sunt mai mari ! Eu sunt solidar cu toti oamenii buni sau talentati sau care fac ceva pentru ceilalti si pentru ei ,de pe planeta asta ,n-am vreun orgoliu national pentru romani ,in special ,poate de aceea ma si deranjeaza f putin , cei care se apropie mai mult de salbatici decat de oameni sau de idioti decat de oamenii normali sau inteligenti !
    Cam lung comentariul , sper sa nu te supere !

    RăspundețiȘtergere
  2. Touchdown si multumesc de comment!Ce mi-ai raspuns tu reprezinta tocmai nedumeririle mele.Ce dracu ne determina pasivitatea de care suferim?In sinea mea stiu de ce e romanul capabil,pentru ca stiu de ce as fi eu capabil,dar cum spuneai tu,uniunea e piatra de temelie lipsa.Am putea fi o natie nu frumoasa ci extraordinara!Atunci ce ne lipseste?Unde s-a slabit veriga?De ce nu suntem in frunte,unde normal,judecand dupa potential,ne-ar fi locul?Raspunsul,te asigur,nu-l vom afla in aceasta viata.

    RăspundețiȘtergere
  3. Apropo,Elvis,prietene...de ce nu te mai vad pe blogul lui Oreste?Ai un alt nick si eu nu stiu sau pur si simplu te-ai lecuit?

    RăspundețiȘtergere
  4. M-am lecuit ! Imi placi tu ,imi place Dan ,imi place Sorin ! Prefer sa va citesc si atat ! Eu ma enervez usor ,cum ma stii si nu mai vreau sa dau glas oricarei dezaprobari din mine ! Si la mine pe blog imi sterg coemntariile , in care am fost nervos ! Viata e asa frumoasa ,de ce sa o umplu cu momente de astea de enervare personala ,cand nu eu sunt cel care o genereaza ? Doar nu eu sunt cel care gandeste gresit ! Nu? Daca toti ar gandi ca mine sau ca tine sau Dan ,s-ar uita de pe Luna americanii si japonezii la noi ,asa facem meditatii lungi cu cristale legate de gat dupa altii sau prindem fluturasi ...!

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  7. Fir-ai tu sa fii de pirat!!!! :)))))
    Cand te-am gugalit prima data nu aveai blog si nici nu dadeai semne ca vrei sa ai.

    Draga Jolly,
    :)
    Sa fie intr-un ceas bun, sa te bucuri de el si de toti prietenii care te vor insoti pe el! Observ ca sunt intamplator si PRIETENII simpatiile mele, deocamdata parte dintre ei,aici. Nici nu se putea altfel ca doar avem gusturi si afinitati comune!

    Ii doresc blogului tau sa fie INSULA COMORILOR!

    Promit sa te citesc si din urma.

    VANT IN PUPA, capitane Val-Vartej! :)))))

    RăspundețiȘtergere
  8. Ah, sa nu uit!
    Stiu cine a fost Murphy si ce este Jolly-jokerul.:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna dimineata tuturor!
    Jolly,

    Sa revenim la chestiunea zilei!

    Imagologia a functionat de cand lumea si va functiona mereu: ca unguroaicele sunt curve, ca romanii sunt tigani, ca americanii si bulgarii sunt prosti, ca scotienii sunt zgarciti, ca sarbii sunt mandrii, ca italienii sunt imorali si cate si mai cate. Toata lumea rade de toata lumea si fiecare in parte e cel mai destept, bla-bla-bla.

    Si eu ca si multa lume de aici m-am plimbat pe unde am putut si pe unde am vrut. Am fost pe mai multe continente, in Asia de trei ori, in America de nord de trei ori in Mezoamerica de doua ori, Africa o data, ma rog, nu asta conteaza. Nicaieri, dar nicaieri, nu am avut nici cel mai mic complex sau vreo urma de rusine nationala. Tu insa, nu te-ai plimbat ca persoana particulara, ca turist, ci reprezentai de fiecare data, intr-o forma sau alta, o bucata de Romanie institutionalizata si te intalneai cu oameni care ca si tine reprezentau acelasi lucru. Aici a fost problema ta si aici ai primit in plin loviturile care nu ti se adresau tie, ci Romaniei pe care o vedeau in tine. De cele mai multe ori de la oficiali. Poate (te) judec gresit sau vad mai mult, acolo unde nu este mai nimic, nu stiu. Asa am inteles ca s-a intamplat in cele mai multe dintre cazurile povestite de tine. Xenofobia lor traditionala a fost alimentata de valul nou de straini. Ghinion ca romanii ca de obicei au fost in prima linie. Nici bulgarii, albanezii sau ucraineni nu sunt mai breji.

    Si stii ceva? Nici nu ar trebui sa-ti pese! Cascam gura la o civilizatie superioara construita prin genocid, jaf si furt. Doar cateva tari civilizate din Europa, pe care le poti numara pe degetele de la o mana, nu s-au dedulcit la aurul coloniilor si nu au omorat pentru el. Mustrari de constiinta pentru nivelul de trai pe care-l au astazi, construit pe atrocitatile stramosilor ? Zero! Ifose? Maxime.

    E mai mult de spus... Am postari mai vechi care poarta aproape aceeasi deznadejde fata de neamul meu si manie pentru conducatori. Pe mine a-nceput sa ma modifice calatoria de anul acesta din nordul Olteniei, Hateg, Fagaras, Sibiu...romanul robace de la tara sau din orasele de provincie. Si-apoi comentariul lui Sorin mi-a dat nadejde ca poate vad mai bine acum. Doamne ajuta! Cand omul imbatraneste, tot ce e mai rau in el se osifica. Ma indrept inevitabil catre chestia asta, desi in mintea mea... am ramas ca toata lumea. sau mai rau.:))))

    RăspundețiȘtergere
  10. @Elvis-Nu-mi voi sterge commenturile nici de aici si nici de la Oreste,indiferent de starea de spirit de moment,pentru ca,in general sustin ceea ce zic.Pacat ca ai ales un loc la umbra,chiar erau necesare dusurile reci care le administrai la Oreste,sa-i mai scoti pe cate unii din apatia de care iremediabil sufera!
    @Dan Ioanitescu-Multumesc de vizita,o reala surpriza pentru mine!;)Cat despre aciditatea coroziva a confesiunii mele,nu pot decat sa nu ma scuz,deocamdata asta simt la adresa sistemului si am o presimtire sumbra ca nu ma voi lecui prea curand.Poate ca in tinp ma voi resemna,poate ca ma voi alatura trup si suflet turmei,sau poate ca voi pleca in Luna!;)

    RăspundețiȘtergere
  11. Jolyy- stii ce mi-a zis mie odata un hot in Hamburg,pe vremea cand inca mai era marca germana si vizele schengen. " Pai eu daca as fi ministrul de externe al Romaniei le-as face pasaport diplomatic la toti hoti sa mearga sa aduca tezurul inapoi,tot ce ne-au furat europeni si as face bara-bara cu el" Mi s-a parut un hot cu constiinta.
    Si eu am umblat mult si uneori ca si tine parca imi era rusine ca sunt roman. Problema e ca si ei au uscaturile lor,doar ca la ei nu se mediatizeaza atat de mult paducheriile astea marunte. prin toata Europa marile bufuri date de romani sunt ajutate si de autohtoni. Nu suntem neaparat cei mai rai,marea majoritate din est fac probleme westului. In Barcelona era intr-un timp o filiera unguresca care demonta orice sistem de alarma si goleau depozitele din zona Franca cu camioanele. Cine crezi ca le vindea marfa? Un roman si un italian. Sa nu uitam ce au facut nemtii,italieni,ce fac basci spanioli,ce se intampla in Franta,cat de rai sunt Englezii,rusii,cat de betivi sunt polonezi. Cei mai adevarti dintre europeni sunt nordicii. Astia da! Omenia la ea acasa! Noi in comparatie cu ceilalti suntem mici copii.
    E pacat ca nu exista un program de integrare a romilor cum exista in Franta (cel mai tare) si in restul Europei. Cu cat ii lasam in mizerie cu atat vor face mizerie mai mare. Ii punem la marginea societatii si speram sa ramana acolo cuminti. Grea speranta. Bine ca nu sunt doar rromi care fac probleme,cum ai zis sunt multi care se recomanda ca romani.

    RăspundețiȘtergere
  12. @Sorin-Ce sa mai zic...doar ca sper sa vina ziua ai cand imi voi schimba si parerea asupra sistemului.Mie ciuda ca trece timpul,imbatranesc si toate visele mele se naruie in asteptarea unui miracol.Dracu sa-i ia pe politicienii de rahat care ne conduc,pe romanii care ne darama o imagine si asa fragila,dracu s-o ia de lene si de lasitate.Dracu sa-i ia pe toti!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare